Tvůrce webu je i pro tebe! Postav třeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.

Cestování

Cesta 2016

Trenčínský hrad, Strečno, Oravský hrad,
Kežmarok, Levoča, Košice, Nitra

Okružní jízda po několika významných památkách Slovenska. Jako první byl Trenčínský hrad, následoval hrad Strečno a Oravský hrad. Při cestě k monumentálnímu Spišskému hradu jsme odbočili do dvou měst na úpatí Vysokých Tater. Kežmarok a Levoča jsou místa, kde stojí za to se na chvíli zastavit pro jejich malebná historická centra. Košice byly nejvýchodnějším místem naší cesty. Košická katedrála a centrum města jsou jedinečné. Nitranský hrad a Nitra byly posledním cílem naší cesty.

Den po dnu

1. den
Hranice na Slovensko jsme přejeli u Starého Hrozenkova kolem poledne.
Odpoledne jsme navštívili Trenčínský hrad a potom si prošli centrum Trenčína. Ubytování jsme měli v penzionu nedaleko hradu.

Trasa 2015

2. den
Dopoledne při cestě na Oravu jsme se zastavili k prohlídce hradu Strečno kousek za Žilinou.
Odpoledne dojezd do Oravského Podzámku. Po ubytování následovala prohlídka Oravského hradu.

3. den
Po ránu následovala cesta podél Vysokých Tater a malá odbočka k návštěvě měst Kežmarok a Levoča. V podvečer jsme dorazili do města Spišské Podhradie a ubytovali se tam.

4. den
Prohlídka Spišského hradu zabrala skoro celé dopoledne.
Po příjezdu do Košic a ubytování jsme si prohlédli centrum města a navštívili katedrálu sv. Alžbety.

5. den
Dopoledne ještě chvíli procházka po centru a potom už následovala trochu delší cesta do Nitry jižní trasou přes Rožňavu, Rimavskou Sobotu, Lučenec a Zvolen. Cestou jsme se zastavili v obci Krásna Hôrka, abychom si prohlédli mauzoleum Andrássyů.
Odpoledne jsme se už procházeli centrem Nitry.

6. den
Dopoledne návštěva a prohlídka Nitranského hradu i s vyhlídkou z věže.
Odpoledne výjezd na cestu domů.